FACEBOOK, SEO a VYHLEDÁVAČE
Odkazy z videa:
Kontrola a obnova Facebook atributů - developers.facebook.com/tools/debug
Vložení nové stránky nebo obnova u Google - zde se to děje automaticky, protože máte sitemapu (mapu stránek webu, která se automaticky aktualizuje) nahranou v Google Search Consoli.
Vložení nové stránky nebo obnova u Seznamu - search.seznam.cz/pridej-stranku
ZÁPIS DO FIREMNÍCH KATALOGŮ A NA MAPU
Pro zviditelnění vašeho webu ve vyhledávačích a internetových firemních katalozích je potřeba svou firmu do těchto katalogů zapsat. Pokud máte i svou pobočku, tak se navíc objevíte i v mapě a klienti vás lépe najdou. Zde je návod jak na to:
V první řadě byste měli mít svou firmu na Googlu, protože to je světový vyhledávač číslo jedna.
Najděte si adresu business.google.com a tam se vpravo nahoře buď přihlaste pod svým gmailovým účtem nebo zaregistrujte. Následně vytvořte nové místo nebo-li firemní profil. Google po vás bude chtít ještě i ověření a to uděláte tak, že si necháte od Googlu zaslat poštou ověřovací kód, který následně k firemnímu profilu zadáte a vaše zapsání do katalogu a na mapy bude kompletní.
Seznam
V Česku tou jedničkou je Seznam.cz a jeho firemní katalog Firmy.cz, takže ani tam by váš firemní zápis neměl chybět. Zároveň zápisem firmy v tomto katalogu se dostanete i na mapu mapy.cz, kde si vás zákazníci mohou najít, zavolat vám nebo rovnou podle mapy k vám přijet. Velmi podobně to funguje takto jak u Seznamu, tak u Googlu.
Registraci své firmy uděláte na stránce www.firmy.cz když úplně dole kliknete na “Přidat svou firmu” a následně se přihlásíte svým seznamovským emailem nebo si vytvoříte nový účet.
Centrum
Dalším firemním katalogem, kde ještě stojí za to se zaregistrovat je katalog najisto.cz, který patří vyhledávači centrum.cz. Opět to zde funguje podobně, na stránce najisto.centrum.cz nahoře vpravo dáte “Přidat firmu zdarma” a vyplníte všechny své údaje do tohoto katalogu. Zde můžete navíc přidat třeba i vybrané vaše produkty a služby, které zde budou rozepsané.
Další firemní katalogy
Další firemní katalogy jsou spíše něco navíc, jsou už méně využívané, ale určité místo na trhu mají. Můžu zmínit třeba ještě jeden a tím je firemní katalog od zpravodajského portálu iDnes - firmy.idnes.cz (původně topkontakt.cz), kde najdete "přidat firmu" nahoře vpravo.
Nevyužívejte však nabídek, které často přicházejí přes telefon, že váš web bude zviditelněn na mnoha internetových katalozích jen za několik tisíc ročně. Pokud totiž odkaz na váš web bude na mnoha takových katalogových webech, tak vám to spíše uškodí zase u vyhledávání na Googlu, protože pro něj je to příliš nepřirozených odkazů na váš web.
Vyberte si tedy opravdu jen ty kvalitní a navíc ty jsou zdarma.
Průvodce webem
(návody a nápověda)