Konečně mám web, který mne  reprezentuje 

Příběh Elišky Podlešákové je podobný spoustě podnikatelům a jejich webům, které naráží na stejný zásadní problém.

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

Eliška vyučuje cizí jazyky a své webové stránky si vytvářela sama. Zvládla to i bez znalosti programování, ale trápilo ji, že

❌ neumí vytvořit přitažlivý design, který by vypadal profesionálně a důvěryhodně prezentoval její nabízené služby,

❌ web se načítá příliš pomalu a lidé z něj brzy odejdou,

❌ není vidět ve vyhledávání a nikdo ji nemůže najít,

neumí stránky upravovat, protože není grafik ani programátor,

❌ nezná souvislosti a neví, na koho se obrátit, když něco nefunguje.

Možná i vás trápí u svých internetových stránek některá z těchto věcí. Proto vám nyní ukážu řešení k těmto 5 zmíněným oblastem na příkladu webu Elišky.

Pomůže to i vám. Můžete si zkontrolovat své webové stránky a odhalit chyby.

 Původní web  a co bylo potřeba změnit

Toto je původní Eliščin web. Když se podíváte na jeho design, pravděpodobně si také hned řeknete, že to není to pravé ořechové. Nejenže se fotografie překrývá s texty, které jsou hůř čitelné, ale celkově člověk neví, kam po příchodu na web vlastně kliknout.

Přitom obsah je tím nejdůležitějším na webu! Účel designu je pouze doplňkový.

Pojďme si názorně ukázat příklady chybného designu:

Mylné vnímání vlaječek

Vlevo na úvodní stránce webu vidíte vlajky na výběr jazyků. Nejspíše předpokládáte – stejně jako já – že kliknete na vlajku země, jejíž jazyk se chcete naučit. Zde to ale funguje jako přepnutí jazykové verze webu. Vlajky jsou tedy zbytečně velké a matoucí.

Tip

Prvky na webu je potřeba umisťovat tam, kde je lidé čekají. Tedy logo vlevo nahoře a vlaječky na přepnutí jazykové verze nejčastěji vpravo nahoře.

Mnoho výrazných prvků

Když dále projíždím webem, mám pocit, že mě design spíše ruší a neplyne s obsahem. Je zde totiž až příliš výrazných prvků v červené barvě. Tmavá nebo výrazná barva vždy přitahuje oči a nutí je lítat všemožně po stránce.

Špatně čitelné menu

Navíc mě na webu ruší nečitelné menu, když sjíždím na stránce níže. Posouvá se sice dolů a je možné na něj kdykoli kliknout, ale nebere v potaz měnící se grafiku a výrazné obrázky na pozadí.

Zbytečně moc fontů

Web obsahuje více fontů neboli druhů písma a ještě se velmi často mění jejich velikost. Také jsou zde dlouhé odstavce a člověk nemá chuť se pustit do čtení, neví ani, kde začít, když je tady více sloupců.

Nevýrazná tlačítka

Další věcí, která na většině webů chybí, jsou tlačítka neboli výzvy k akci, kam má návštěvník dále pokračovat. Zde jich je ale naopak až moc. Hlavní problém však spočívá v tom, že tlačítka nejsou dostatečně výrazná, takže nepřitáhnou pozornost návštěvníků webu.  

Pomalé načítání webu

Eliška rovněž zmiňovala, že stránky se pomalu načítají. Např.: Na stránce O nás se nejprve načte skoro prázdná stránka a člověk má chuť odejít. Teprve až po chvíli se objeví hlavní obsah stránky. To by se dít určitě nemělo.

Obsah není responzivní

A ještě poslední věc. Když jsem se podíval na zobrazení na mobilu, které je dnes velmi důležité, protože většina lidí dnes kouká na stránky právě přes mobil, tak na mobilu je web rozhozený a obsah utíká mimo stránku.

V dnešní době se určitě vyplatí tzv. responzivní zobrazení webu. To znamená, že web vypadá hezky a je dobře čitelný na všech zařízeních.

 Nový web  a jak jsme tyto chyby odstranili

PŘED / PO

Design nového webu obsah hezky doplňuje. Nijak výrazně nevyčnívá, ale vede nás po stránce. Hned na první pohled podle nadpisu vím, co Eliška dělá. Když jedu na stránce níže, vidím zvýrazněné prvky, kterých si mám všimnout. Také jsou zde šipky, co bych neměl za žádnou cenu přehlédnout.

Správná funkce vlaječek

Jazykové verze webu jsme dali pryč, protože většina Eliščiných klientů jsou Češi. Vlaječky zůstaly, ale ve smyslu cizích jazyků, které je možné se s pomocí Elišky naučit.

Jeden dobře čitelný font

Zvolili jsme jeden výraznější font písma pro nadpisystřídají se 3 velikosti zvlášť pro nadpisy, podnadpisy a texty. Samotný text je pak rozdělen do menších odstavců a nikde na stránce není text přes celou šířku, aby se dobře četl.

Tlačítka vedoucí k cíli

Všechna tlačítka jsou zvýrazněna tak, aby byla na první pohled dobře vidět. Nejdůležitější tlačítka jsme odlišili výraznější barvou, abychom nasměrovali návštěvníka k cíli dané stránky. Na každé stránce dole je pak formulář k získání lekce zdarma.

Responzivní a rychlý web

Když stránky proklikáváte, načítají se svižně a nemusíte čekat. To platí i pro mobilní verzi webu, kde je stránka v pořádku a dobře se prochází a čte. 

Drobnosti s velkým dopadem

Společně jsme zvládli projít tipy na lepší vzhled webu. Jak sami vidíte, často to jsou drobnosti, které ale nakonec ovlivňují konečný dojem. Pokud chcete na internetu vypadat jako profesionál, měli byste se prezentovat stejně jako Eliška, které teď nový web dlouhodobě přivádí platící zákazníky.

 21 chyb, kvůli kterým působíte neprofesionálně

Objevte nejčastější chyby, které vám zbytečně ubírají na profesionalitě. V PDF ebooku se také dozvíte možnosti a řešení, jak chyby na svém webu napravit.

 Úpravy webu,  které zvládnete sami

Eliška řešila ještě úpravy webu, pamatujete? Pokud člověk není grafik a programátor, tak ne vždy rozumí všem pojmům spojeným s webem. Jestliže si navíc tvoří web od základu sám, stráví nad tím desítky hodin času, než zjistí, kde se co upravuje a jak.

My tvoříme weby v nejpoužívanějších redakčních systémech na světě.

Redakční systém znamená, že nepotřebujete být programátor, abyste si web mohli upravovat. K webu máte své přihlašovací údaje, díky nimž se dostanete do systému, a pak už můžete vše sami jednoduše editovat. Stejně jako Eliška, která od nás také dostala své přihlašovací údaje na web. Pokaždé si snadno otevře editaci stránky a může přepsat texty, vložit obrázek nebo změnit rozmístění prvků.

Také od nás dostala video návody, jak svůj web upravovat. Kdykoli, když si při tvorbě nebo úpravách webu není něčím jistá, může zhlédnout příslušné video a vyzbrojena znalostmi upravit přesně to, co potřebuje.

Systém je navíc v češtině, takže se člověk nemusí bát, že by nečemu nerozuměl. A díky tomu, že pracujeme v široce dostupných systémech, najdete spoustu návodů i na YouTube.

Nová  návštěvnost  webu

Třetí věcí, kterou Eliška řešila, bylo to, že ji na internetu nemůže nikdo najít.

Jednoduchá a zapamatovatelná doména

Naše hlavní doporučení znělo: změnit adresu webu. Původní web byl na adrese skypelanguageteaching.com, což není úplně ideální název, jestliže většina klientů mluví česky a cizí jazyk se teprve chtějí naučit. S největší pravděpodobností budou mít problém s vyslovením i napsáním takového názvu. Nový web jsme proto postavili na nové doméně jazykyselis.cz.

Zabezpečený protokol HTTPS

U starého webu navíc svítilo „Nezabezpečeno”, což mohlo potencionální zákazníky hned ze startu odradit.

Nepůsobí to důvěryhodně a nemají to rády ani vyhledávače. U nového webu proto nesmí chybět tzv. zabezpečený protokol HTTPS.

Poutavé sdílení na sociálních sítích

Při sdílení webových stránek na Facebooku se náhled webu špatně zobrazoval. Nový web proto od nás získal přitažlivější náhledový obrázek, aby při sdílení internetových stránek na sociálních sítí na něj kliklo více lidí.

Napojení na Google vyhledávač

Mapa webu nebyla napojena do vyhledávače Google, takže se nové nebo aktualizované stránky do vyhledávání dostávaly až za delší dobu. Toto jsme napravili napojením webu na Google vyhledávač.

Doporučení a další posun

Eliška od nás po spuštění webu dostala řadu doporučení, jak efektivně přivádět lidi na svůj web a jak získat návštěvnost. Využila např. sdílení svého webu na svém Facebooku, kde má své fanoušky, a také se chtěla ještě více zviditelnit ve vyhledávačích, takže využila služeb našeho SEO specialisty, který jí web pomohl ještě více optimalizovat zapojením relevantních klíčových slov.

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

 Webmaster  – parťák pro váš web

Poslední věcí, kterou Eliška řešila, bylo tápání, na koho se obrátit, když na webu něco nefunguje nebo nejde upravit. Zkrátka neměla při ruce nikoho, kdo by jí rychle pomohl a poradil co a jak dál. Hledáním řešení často spálila spoustu dlouhých hodin a někdy se ani žádné řešení bohužel neobjevilo a svůj nápad musela, ač nerada, změnit.

Přitom právě tento čas strávený hledáním možností svépomocí by mohla věnovat svým klientům, podnikání a oblasti, která ji baví.

Často se také stává, že si člověk najme na web agenturu, která mu internetové stránky vytvoří. Pak mu ale nedá přístup do webu nebo to je tak složité na úpravy, že vše musí dělat sama agentura, která si za to řekne slušné sumy. Drží tak klienta v okovech.

U nás to funguje jinak.

Jsme tým webmasterů. A webmaster je z části grafik i technik, který se hlavně velmi dobře vyzná na webu a ví, kde hledat řešení. Je to prostě skvělý parťák pro web, který je po ruce. Parťák, který se snaží najít nejrychlejší a nejefektivnější řešení problému za vás. Váš web se díky tomu rozvíjí, roste a především funguje.

Tvorba webu cena

 Jak  to probíhalo

Eliška nejdříve v dotazníku vyplnila svou představu o webu a rezervovala si termín úvodní konzultace s Lukášem. Přes videohovor si řekli detaily a všechny podrobnosti k tvorbě nového webu. Elišce se to líbilo, takže si plácli a udělali objednávku.

Zároveň jsme Elišce poslali podpůrné pracovní sešity, aby se jí jednoduše tvořily podklady pro nový web.

Začalo se pracovat na novém webu

Nejdříve jsme vytvořili náhled na úvodní stránku webu, kde se vyladily detaily vzhledu. Následně se pokračovalo s dalšími stránkami.

Jak dlouho trvá vytvoření takového prezentačního webu?

Záleží na rychlosti dodání podkladů k webu, bez kterých to bohužel nejde. Webmaster web vytvoří klidně do 3 týdnů, pokud má k dispozici potřebné materiály. Z velké části tedy délka tvorby závisí právě na zadavateli – na vás.

Technická nastavení a měření

Jakmile je web hotov, spouští se na adrese, kde má běžet. Zároveň se udělají všechna technická nastavení, ať už se jedná o nastavení měření webu nebo napojení na vyhledávače. A samozřejmě předání přístupových údajů pro editaci webu jeho majiteli společně s návodem, jak si web upravovat.

Dlouhodobá spolupráce

Tím to nekončí. Rádi s klientem spolupracujeme i poté, staráme se o technické fungování webu, jeho zabezpečení a správu. Samozřejmě jsme dále k dispozici, když je něco potřeba a klient si neví rady. Může se na nás kdykoliv obrátit.

„Pokud si chcete nechat udělat své webové stránky, tak já mám za sebou úžasnou zkušenost s webmastery z Webu s úsměvem. Jsem naprosto nadšená, protože web vypadá nádherně, svěže, má krásný design, konečně mne lidi najdou na internetu, čož u mého předchozího webu ani nehrozilo.

Mimochodem ten předchozí web jsem si vytvářela sama a ten rozdíl při porovnání starého a nového webu je ohromný. Na nový web mám skvělé ohlasy, protože se na něm dá vše krásně najít. Design je moderní a navštěvník se jednoduše dozví všechny potřebné informace. A je to super :)

Přes nový web přišli noví zákazníci a nyní už mám v podstatě zaplněnou kapacitu, že už ani nemůžu brát nové klienty. Myslím si, že je to velká zásluha právě Webu s úsměvem, kteří mi vytvořili atraktivní web, který je pro klienty přehledný a díky kterému mne snadno najdou a kde najdou všechny ty nejdůležitější informace včetně přehledné kontaktní stránky. Moc děkuji.

Pokud uvažujete o novém webu, doporučuji Web s úsměvem. Je s nimi naprosto skvělá komunikace. Kdykoliv se vyskytne nějaký problém na webu nebo když potřebuji pomoct, ať už s webem nebo s dalšími marketingovými službami, můžu se na ně vždy obrátit.“
Eliška Podlešákovájazykyselis.cz