Co je  e-shop  a jak ho snadno vytvořit i bez programování?d

E-shopy dnes zná už téměř každý – jsou to internetové neboli elektronické obchody. Stejně jako v klasickém kamenném obchodě si v nich vaši zákazníci nakoupí zboží. Produkt jim pak přijde poštou (nebo třeba online do e-mailu). Jak vypadá úspěšný e-shop? A jaká existují řešení, abyste si ho nemuseli od základu programovat?

Jak funguje e-shop?

Nákup v e-shopu funguje téměř stejně jako v kamenném obchodě. Jen se celý proces odehrává online. Na webu si váš zákazník vybere zboží, které chce koupit, a vloží ho do (online) košíku. Zvolí si způsob platby a dopravy a zaplatí. Na vás pak je objednávku zpracovat, zabalit a doručit k zákazníkovi. 

Specifikem e-shopů je, že mají všichni jejich zákazníci ze zákona právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 dní od doručení zboží. Znamená to, že nepoužité a nepoškozené zboží vám mohou během těchto dvou týdnů bez udání důvodu vrátit.

Jak vypadá typický e-shop?

E-shopů stejně jako kamenných obchodů existuje spousta a každý vypadá trošku jinak. Určitě na nich ale nechybí tyto stránky a prvky:

Domovská stránka – Na homepagi chcete co nejjasněji a nejlákavěji představit, proč by si měl zákazník koupit zrovna vaše produkty. Ukažte na ní vaše bestsellery, novinky nebo třeba akce. A navigujte z ní zákazníka buď rovnou ke konkrétním produktům, nebo do různých sekcí e-shopu. 

Katalog produktů – Ten tvoří vaše veškerá nabídka. Katalog většinou bývá rozdělený do kategorií, třeba na e-shopu s oblečením najdete kategorii kalhoty, šaty nebo trička. V jednotlivých kategoriích pak na zákazníky čekají konkrétní položky.

Stránky produktů – Každé jednotlivé zboží má na e-shopu svou vlastní stránku. Měla by obsahovat jasný a lákavý popis daného produktu, cenu, materiál apod. Pokud je to možné, přidejte k jednotlivým produktům vždycky i zákaznické recenze.

Vyhledávací lišta – Dejte svým zákazníkům možnost v e-shopu vyhledávat, ušetří jim to spoustu času.

Nákupní košík – Na této stránce se zákazníkům ukáže veškeré zboží, které chtějí koupit a které si na stránkách produktů „vložili do košíku“. Přímo v nákupním košíku pak můžou upravovat množství nebo produkty z košíku odstraňovat. 

Jak vystavit úspěšný e-shop?

Co odlišuje úspěšný e-shop od naprosto průměrného? Odpověď může být jednoduchá: na úspěšném e-shopu zákazníci rádi nakupují a vrací se na něj. Jenže jak toho dosáhnout? Podívejte se s námi na pár tipů:

  • 1
    Kvalitní produkty

Možná vám to přijde jako samozřejmost, přesto to musím na začátek zdůraznit: bez skvělých produktů nepostavíte skvělý e-shop. Zboží, se kterým jsou zákazníci spokojeni, je naprostý základ. Pokud váš produkt nebude stát za nic, ani geniální marketing vás dlouhodobě nezachrání.

  • 2
    Přehledný a atraktivní design

Nakupujeme očima. Přivítejte zákazníky takovým designem, ve kterém budou rádi trávit čas. Měl by být zajímavý a nápaditý, ale hlavně naprosto přehledný. Jakmile bude muset zákazník na vašem e-shopu něco zdlouhavě hledat, půjde raději ke konkurenci.

  • 3
    Jednoduchý proces objednávky

Udělejte to svým zákazníkům tak jednoduché, jak to jen jde. Ať vloží zboží do košíku, rychle si vyberou platbu a dopravu a mají hotovo. Nenuťte je například nejdřív do registrace nebo přihlášení. 

  • 4
    Recenze

Spousta zákazníků se rozhoduje na základě zkušeností lidí, kteří už si produkt zakoupili. Rozhodně proto svoje zákazníky motivujte k tomu, aby vám na web přidali recenzi. 

  • 5
    Skvělá podpora

Pro úspěšné e-shopy je taky samozřejmostí dobrá zákaznická podpora. Buďte pro své zákazníky k dispozici alespoň na e-mailu, nejlépe také na telefonu, a jejich problémy řešte co nejrychleji. 

  • 6
    Investice do marketingu a reklamy

Ani to nejlepší zboží se na internetu neprodá samo. Zákazníci vás musejí nejdřív objevit. Pak byste se jim díky reklamám měli pravidelně připomínat. Každý produkt totiž potřebujeme online potkat zhruba 8x, než se rozhodneme si ho koupit. Využijte sociální sítě, vyhledávače i placené reklamy. Nevíte si s marketingem a reklamou rady? Ozvěte se a spolu vaše prodeje rozjdeme.

Jaká existují e-shopová řešení?

Chcete si založit e-shop, ale děsí vás, že byste ho museli celý programovat od začátku? To už dnes naštěstí nemusíte absolvovat. Existují tzv. „krabicová řešení“ neboli šablony, díky kterým můžete mít e-shop už za pár kliknutí. 

Shoptet

Shoptet je nejoblíbenější české řešení pro e-shop. Vytvoříte si na něm svůj internetový obchod díky moderním šablonám, které si zcela přizpůsobíte podle sebe. Shoptet také nabízí vlastní platební bránu i propojení s různými typy plateb. 

Spoustu procesů můžete díky Shoptetu automatizovat. Toto řešení je kompatibilní s celou řadou rozšíření, takže třeba data o návštěvnosti a prodejích můžete snadno sledovat díky Google Analytics.

Úplně jednoduchý e-shop do 10 produktů si na Shoptetu navíc můžete vyzkoušet na neomezenou dobu zdarma. Další balíček do 100 produktů pak pořídíte za 340 Kč/měsíc.

Na tomto řešení uděláte jakýkoliv e-shop. I Alza je na Shoptetu. Nepotřebujete si komplikovat život programováním vlastního řešení. Využijte Shoptet a nechte si ho přizpůsobit, třeba u nás.

Eshop-rychle

Dalším spolehlivým českým řešením je eshop-rychle.cz. Taktéž nabízí moderní šablony, které si upravíte podle sebe. Na svůj e-shop nahrajete produkty, vyberete způsoby platby a dopravy a můžete začít prodávat. Téměř ihned. 

Data o prodejích i návštěvnosti najdete přímo v administraci e-shopu. Snadno ho ale také napojíte na externí nástroje, například účetní programy nebo zbožové srovnávače.

Eshop-rychle si můžete vyzkoušet na 14 dní zdarma. Pak už jsou všechny balíčky placené. Cena začíná na 290 Kč/měsíc.

Oproti Shoptetu vychází cenově mnohem lépe, protože spoustu funkcí má v základu. U Shoptetu je potřeba platit za jednotlivé funkce navíc, ale ten zase má možnosti pro pokročilejší e-shopy.

Máte jen pár produktů? Zkuste místo e-shopu objednávkový formulář

Pokud se chystáte prodávat třeba jenom několik produktů nebo služeb, nemusíte rovnou stavět celý e-shop. Bude vám úplně stačit objednávkový formulář, který přidáte na svůj web. 

FAPI

Takový formulář si můžete vytvořit třeba přes nástroj FAPI. Hodí se skvěle hlavně na online produkty, protože za vás může automaticky přijmout objednávku, vystavit fakturu, zkontrolovat platbu a navíc zákazníkovi poslat i přihlašovací údaje k produktu. 

FAPI si můžete na 14 dní vyzkoušet zdarma. Poté platíte tarif podle počtu objednávek, například do 10 objednávek měsíčně zaplatíte 158 Kč/měsíc.

Nechcete se do tvorby e-shopu pouštět sami?

Pojďte do toho s námi. Probereme vaši představu a vybereme vám to nejlepší řešení. Celý e-shop –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ a popřípadě i jeho propagaci –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ nastavíme za vás. A vy už pak můžete snadno prodávat. Chcete? Napište nám.

POZOR NA

CHYBY, KVŮLI KTERÝM PŮSOBÍTE NEPROFESIONÁLNĚ

 Zdarma webinář: 

Jak na NOVÝ WEB JINAK!

Tohle musíte vědět, než se pustíte do nového webu!