Co je blog a proč ho psát?
Blog je místo na webu, které autor plní vlastními články nebo jiným obsahem. V tradičním smyslu jde hlavně o texty, v současnosti jsou ale populární i audio nebo videoblogy (tzv. vlogy).
Proč psát nebo natáčet blog?
Kvalitně zpracovaný blog s dobrým SEO vám na web přivede návštěvnost organicky (tedy bez reklamy). Zaměřte se na témata, která vaši zákazníci nejčastěji vyhledávají, a pak o nich napište. Když jim dobře poradíte v blogu, pravděpodobně se podívají i na další části vašeho webu. A možná u vás také nakoupí. Víc si přečtěte v našem článku Jak psát úspěšný blog, který vydělává.
Příklad blogové strategie
Představte si, že jste e-shop s krmením pro domácí mazlíčky. Pomocí analýzy klíčových slov zjistíte fráze, které lidé o vašem tématu nejvíce vyhledávají. Jedním z nich může být například „jak vybrat granule pro psa“.
Sepíšete článek s tipy, ve kterém budete odkazovat i na jednotlivé kategorie nebo produkty na svém e-shopu. Když budete blog a SEO budovat konzistentně, postupně vám začne přivádět organickou návštěvnost.
Můžu vydělávat blogem, i když nemám vlastní produkty?
Můžete. A dost dobře. Jsou tři cesty:
- 1Psát články pro jiné weby.Můžete se stát profesionálním copywriterem a prodávat své články těm, kteří na blogy potřebují obsah.
- 2Vydělávat na reklamě.Rozjeďte vlastní blog a přidejte na něj reklamní bannery, například prostřednictvím Google AdSense. Podobným způsobem jde vydělávat i na YouTube.
- 3Využít affiliate marketing.Zapojte se do affiliate programů a začněte na svém blogu propagovat jiné weby. Za mě je to nejpřirozenější cesta. Jak ni? Přečtěte si v článku Jak vydělávat blogem.
Více o blogování se dozvíte na www.jakblogovat.cz