Slovníček webových a marketingových pojmů
Řešili jste něco s webařem nebo markeťákem a měli jste pocit, že na vás mluví řečí jiného kmene?
Ke komunikaci s námi slovník nepotřebujete. Ale občas se hodí rozumět některým webovým nebo marketingovým pojmům. Proto jsme pro vás vytvořili tento slovníček.
Všechny pojmy vysvětlujeme jednoduše a na příkladech, aby online světu rozuměl úplně každý:
Partner propaguje produkty inzerenta a získává provizi z prodejů. Hodí se affiliate marketing i pro vaše podnikání?
Cílová skupina jsou lidé, pro které jsou vaše produkty nebo služby jako dělané. Jak si ji správně definovat?
Jak vypadá úspěšný e-shop? A jaká existují řešení, abyste si ho nemuseli od základu programovat? Koukněte na naše vyzkoušené tipy.
Nabídněte provize z prodejů za to, že bude někdo propagovat vaše produkty. Jak postavit úspěšný affiliate program?
Accelerated Mobile Pages (AMP) je systém, který díky kterému se webové stránky načítají na mobilu rychleji.
Připadá vám rozesílání e-mailů jako poněkud zastaralá metoda marketingu? Ukážeme vám, že opak je pravdou. Jak rozjet úspěšný e-mail marketing?
Anchor text je slovo nebo krátká věta, na které kliknete, abyste se dostali na jinou webovou stránku. Jak ho využít pro SEO?
Architektura webu je jako logický plán pro stavbu webových stránek. Proč je tak důležitá a co všechno musí obsahovat?
Automatizací na webu se většinou myslí nainstalování pluginů či dalších nástrojů, které na webu přebírají spoustu práce za vás.
Blog je místo na webu, které autor plní vlastními články, audiem nebo videem. Jak díky blogu vydělávat?
Doména je unikátní jméno, které nese každý web – například adresawebu.cz. Funguje jako adresa domu. Jak si správně vybrat a kolik za ni zaplatíte?
Webdesign neznamená jenom vzhled webu, ale taky třeba uživatelskou přívětivost. Co všechno tento pojem obsahuje a jak ho vytvořit co nejlépe?
AI může psát texty, vyhodnocovat data nebo tvořit obrázky. Naučte se s ní pracovat.
Analýza klíčových slov je základ pro každý úspěšný web. Jak vypadá a zvládnete si ji udělat i sami?
Členská sekce je část webu nebo aplikace, kam dáváte přístup lidem, kteří si u vás koupili obsah. Jak má vypadat?
Chcete, aby se návštěvník vašeho webu proměnil v zákazníka? Řekněte mu pomocí CTA, co má udělat. Jak napsat dobrou výzvu k akci?
DNS je takový telefonní seznam webu. Díky němu můžeme používat názvy domén, nikoli čísla IP adres. Jak DNS funguje a jak s ním pracovat při tvorbě webu?
Úkol copywritingu je napsat text, který bude skvěle prodávat a vzbudí pozornost. Jak stvořit dobré texty a kdy najmout copywritera?
Digitální produkt je cokoli, co nemá fyzickou podobu a můžete to prodat online: e-book, videokurz nebo třeba aplikace. Jak vytvořit úspěšný digitální produkt?
CAPCHA a reCAPTCHA jsou testy, díky kterým můžete na internetu odlišit člověka od robota. Jak tyto testy vypadají a proč se používají?
A/B testování je marketingová metoda, díky níž zjistíte, která varianta například newsletteru nebo webové stránky na vaše zákazníky funguje lépe.
Cesta zákazníka popisuje všechny kroky, kterými zákazník projde, než u vás nakoupí. Které to jsou a jak je využít v marketingu?
Cookies jsou soubory, které se vám při prohlížení internetu ukládají do paměti prohlížeče. Jak fungují a kdy je můžete použít pro marketing?
ChatGPT je nástroj umělé inteligence, který pro vás vygeneruje text na základě vašeho zadání. Pojďte se naučit, jak ho využít prakticky.
Forma marketingu, kterou partneři přivádějí zákazníky na web koncového obchodníka (inzerenta). Affiliate partner za to získá provizi.
Alt znamená alternativní text. Když se na webu nenačte obrázek, zobrazí se místo něj tento alternativní text. Proč ho používat?
Aktualizace je postup, během kterého si na web nainstalujete novou verzi softwaru. Pravidelná aktualizace vám zaručí hladkou funkci všech nástrojů.