Slovníček webových a marketingových pojmů
Řešili jste něco s webařem nebo markeťákem a měli jste pocit, že na vás mluví řečí jiného kmene?
Ke komunikaci s námi slovník nepotřebujete. Ale občas se hodí rozumět některým webovým nebo marketingovým pojmům. Proto jsme pro vás vytvořili tento slovníček.
Všechny pojmy vysvětlujeme jednoduše a na příkladech, aby online světu rozuměl úplně každý:
Partner propaguje produkty inzerenta a získává provizi z prodejů. Hodí se affiliate marketing i pro vaše podnikání?
Nabídněte provize z prodejů za to, že bude někdo propagovat vaše produkty. Jak postavit úspěšný affiliate program?
Accelerated Mobile Pages (AMP) je systém, který díky kterému se webové stránky načítají na mobilu rychleji.
Anchor text je slovo nebo krátká věta, na které kliknete, abyste se dostali na jinou webovou stránku. Jak ho využít pro SEO?
Architektura webu je jako logický plán pro stavbu webových stránek. Proč je tak důležitá a co všechno musí obsahovat?
Automatizací na webu se většinou myslí nainstalování pluginů či dalších nástrojů, které na webu přebírají spoustu práce za vás.
Blog je místo na webu, které autor plní vlastními články, audiem nebo videem. Jak díky blogu vydělávat?
AI může psát texty, vyhodnocovat data nebo tvořit obrázky. Naučte se s ní pracovat.
Analýza klíčových slov je základ pro každý úspěšný web. Jak vypadá a zvládnete si ji udělat i sami?
A/B testování je marketingová metoda, díky níž zjistíte, která varianta například newsletteru nebo webové stránky na vaše zákazníky funguje lépe.
Forma marketingu, kterou partneři přivádějí zákazníky na web koncového obchodníka (inzerenta). Affiliate partner za to získá provizi.
Alt znamená alternativní text. Když se na webu nenačte obrázek, zobrazí se místo něj tento alternativní text. Proč ho používat?
Aktualizace je postup, během kterého si na web nainstalujete novou verzi softwaru. Pravidelná aktualizace vám zaručí hladkou funkci všech nástrojů.