Webová analytika  – používejte data z webu chytře a dostaňte z nich maximum

Co kdyby se váš web proměnil ve studnici neocenitelných informací, jak získat ještě víc zákazníků a objednávek? Odhalte, jaká kampaň na vaše publikum nejvíce funguje, nebo kde návštěvníky ztrácíte. To všechno díky správně nastavené analytice.

S ÚSMĚVEM zařídíme, že ze svého webu vyčtete:

KOLIK ZÁKAZNÍKŮ NEDOKONČILO NÁKUP A PROČ​

ODKUD SE NÁVŠTĚVNÍCI DOSTANOU K VÁM NA WEB​

JAKÝ OBSAH NEJVÍC PŘITAHUJE VAŠE ZÁKAZNÍKY​

JAKÁ KAMPAŇ MĚLA NEJVĚTŠÍ ÚSPĚCH A JAK UDĚLAT TU DAŠÍ​

 Proč měřit  a analyzovat data z webu?

Pokud neměříte, střílíte naslepo. Nevíte, jak se vaši zákazníci chovají, co je zajímá a co jim naopak vadí. Úspěšný byznys stojí na datech.

Ukažme si to na příkladu: Prodáváte kosmetiku. Máte ceny podobné konkurenci, širokou nabídku, investujete do reklamy… ale objednávky pořád nikde.

Kde je problém? Bez dat to určíte těžko. Líbí se zboží zákazníkům? Chtějí ho koupit? Proč nedokončí nákup? Samé otázky.

Google Analytics 4 vám pomůžou odhalit problém. Uvidíte, že zákazníci na web přijdou, prohlédnou si produkty a vloží je do košíku. Jenže nedokončí nákup. Z dat vyčtete, že je to pravděpodobně proto, že zákazníkům nevyhovují vaše možnosti dopravy. Nemá ji náhodou konkurence levnější?

 Pochopte data  a začněte vydělávat​

  • 1
    Odhalte oblasti, které musíte zlepšit.
    Díky GA4 konečně poznáte, co na vašem webu zákazníkům vadí a hlavně jak to změnit.
  • 2
    Objevte, co vaši zákazníci skutečně chtějí.
    Uvidíte, jak se na vašem webu chovají a jaký obsah se jim líbí. Budete přesně vědět, čemu věnovat čas a energii.
  • 3
    Investujte jenom do kampaní, které vám fungují.
    Z dat vyčtete, jak zákazníci reagovali na ty minulé. Dokážete tak připravit přesně cílenou kampaň, která vám přivede maximum zákazníků.

 Pochopte data  a začněte vydělávat​

  • 1
    Odhalte oblasti, které musíte zlepšit.
    Díky GA4 konečně poznáte, co na vašem webu zákazníkům vadí a hlavně jak to změnit.
  • 2
    Objevte, co vaši zákazníci skutečně chtějí.
    Uvidíte, jak se na vašem webu chovají a jaký obsah se jim líbí. Budete přesně vědět, čemu věnovat čas a energii.
  • 3
    Investujte jenom do kampaní, které vám fungují.
    Z dat vyčtete, jak zákazníci reagovali na ty minulé. Dokážete tak připravit přesně cílenou kampaň, která vám přivede maximum zákazníků.

Investice, která se vám  vyplatí​ 

Google Analytics 4 si v základu na web určitě zvládnete nasadit sami. Ale budete taky vědět, jak nastavit správné cíle a data interpretovat?

Na správném pochopení dat často stojí a padá byznys. Sami jsme v minulosti udělali na tomto webu změny, které nebyly řádně podložené daty. Dali jsme na intuici a čekali jsme daleko víc objednávek.

Jenže jsme málem prodělali i kalhoty. Nejen, že objednávky nevzrostly. Přestaly přicházet.

Od té doby už nic neriskujeme. Ušetřete si nervy i peníze a začněte data chytře využívat už teď.

V analytice  dokážeme:​ 

Nastavíme Google Analytics 4 včetně pokročilých měření a přidáme vyhodnocení.
Nasadíme Google Tag Manager.
Nastavíme konverze pro reklamní systémy (FB, Google Ads, Sklik).
Zpracujeme heatmapy pro analýzu chování uživatelů na webu z Hotjaru či Smartlooku.
Měsíčně vám vyhodnotíme data z analytických nástrojů, abyste věděli, jaké další kroky podniknout.

 Jak  s analytikou pracujeme?​

  • 1
    Zjišťujeme, jestli vaše stránky plní svůj účel.
    Nastavíme cíle, například počty registrací nebo objednávek. Pokud se webu nedaří, analyzujeme důvody a přinášíme řešení.
  • 2
    Sledujeme, jak se návštěvníci na webu chovají.
    Jaké stránky procházejí, které z nich jsou nejoblíbenější, a ze kterých naopak hned odejdou? Díky tomu se naučíte tvořit stránky, které budou vaši návštěvníci milovat.
  • 3
    Tvoříme publika, na které pak cílíme reklamy.
    Vybereme třeba okruh uživatelů, kteří se zaregistrovali k newsletteru nebo si přečetli blogový článek. Podle návštěvníků, kteří nakoupili, umí dokonce GA4 odhadnout, kolik jich nakoupí příště.

 Jak  s analytikou pracujeme?​

  • 1
    Zjišťujeme, jestli vaše stránky plní svůj účel.
    Nastavíme cíle, například počty registrací nebo objednávek. Pokud se webu nedaří, analyzujeme důvody a přinášíme řešení.
  • 2
    Sledujeme, jak se návštěvníci na webu chovají.
    Jaké stránky procházejí, které z nich jsou nejoblíbenější, a ze kterých naopak hned odejdou? Díky tomu se naučíte tvořit stránky, které budou vaši návštěvníci milovat.
  • 3
    Tvoříme publika, na které pak cílíme reklamy.
    Vybereme třeba okruh uživatelů, kteří se zaregistrovali k newsletteru nebo si přečetli blogový článek. Podle návštěvníků, kteří nakoupili, umí dokonce GA4 odhadnout, kolik jich nakoupí příště.

 💡  Věděli jste, že...

…28,1 milionů webů po celém světě používá Google Analytics?​

Nechte i vy tento nástroj pracovat za vás.

Kdo vám S ÚSMĚVEM  zařídí  tu nejpodrobnější analytiku?​

Dominika​

Data jsou všechno. Bez nich se jen domníváte, že jste ve svém podnikání udělali správné, či chybné kroky. Svět analytiky se za poslední rok změnil k nepoznání a bude přituhovat. A to mě na tom baví. GA4 se stále vyvíjejí a každá novinka, která vám uteče, může rozhodnout o tom, jak moc správná data uvidíte. A proto jsem tady já, abych aktualizace GA4 sledovala za vás a neměli jste z tohoto nového nástroje vrásky.

Míša​

Díky SEO nástrojům a postupům pomáhám lidem dostat se na přední pozice ve vyhledávání. Řešíme spolu také otázky jejich potenciálních zákazníků, někdy i rozšíření služeb či směr podnikání. SEO úzce souvisí s daty. Kde se měří, tam se taky vyhodnocuje a volí strategie, proto se zabývám i reporty. Na SEO miluju to, že co je dnes, neplatí zítra. Nutí mě to se neustále vzdělávat a sledovat vývoj. Když se nevěnuji analýzám, implementaci nebo obsahovým strategiím, chodím do přírody nebo si čtu. A taky se vzdělávám v oblastech, kterých se SEO dotýká.

Dominika

Data jsou všechno. Bez nich se jen domníváte, že jste ve svém podnikání udělali správné, či chybné kroky. Svět analytiky se za poslední rok změnil k nepoznání a bude přituhovat. A to mě na tom baví. GA4 se stále vyvíjejí a každá novinka, která vám uteče, může rozhodnout o tom, jak moc správná data uvidíte. A proto jsem tady já, abych aktualizace GA4 sledovala za vás a neměli jste z tohoto nového nástroje vrásky.

Míša

Díky SEO nástrojům a postupům pomáhám lidem dostat se na přední pozice ve vyhledávání. Řešíme spolu také otázky jejich potenciálních zákazníků, někdy i rozšíření služeb či směr podnikání. SEO úzce souvisí s daty. Kde se měří, tam se taky vyhodnocuje a volí strategie, proto se zabývám i reporty. Na SEO miluju to, že co je dnes, neplatí zítra. Nutí mě to se neustále vzdělávat a sledovat vývoj. Když se nevěnuji analýzám, implementaci nebo obsahovým strategiím, chodím do přírody nebo si čtu. A taky se vzdělávám v oblastech, kterých se SEO dotýká.

A nejsme na to samy, spolupracujeme s celým  týmem  S ÚSMĚVEM:​

Texty, které k vám na web přivedou zákazníky, pro vás napíšou Sylvie, Nikola a Tereza.
Copywriting
Kvalitní obsah na sítě vám vytvoří Klára.
Sociální sítě
Kvalitní webové stránky vám vytvoří Lukáš s týmem webmasterů.
Tvorba webu