Pokud chcete, aby vám web přiváděl potenciální zákazníky, kteří udělají objednávku, rezervují si termín nebo navštíví vaši provozovnu, tak nesmíte zapomenout na 1 drobnost. V tomto článku a videu vám ji prozradím a taky ještě něco navíc.
V předchozím videu jsme se bavili o cílech webu. Pokud je cílem vašeho webu to, aby vám přiváděl potenciální zákazníky nebo rovnou objednávky, tak nesmíte zapomenout na to, co vám za moment prozradím.
Nicméně nejprve je potřeba si uvědomit, že máme nějaký cíl webu. Pro někoho to je jen se prezentovat, pro někoho zaujmout tak, aby ho potenciální zákazníci navštívili v jeho provozovně, v restauraci nebo si přímo rezervovali termín v kadeřnictví, bowlingu apod. Někdo chce přímo na webu prodávat své produkty nebo online vzdělávání. To jsou cíle webu.
Dále však každá podstránka webu má svůj účel, svůj vlastní cíl. Některé mohou zvyšovat důvěru, jako např. stránka O nás nebo stránka se sociálními důkazy a referencemi. Jiné slouží spíše k zaujetí návštěvníka a některé vyloženě vedou k cíli získat si potenciálního zákazníka nebo prodeji.
Co tím chci říct je, že podle účelu dané stránky by na každé stránce měl být další logický krok. Co by měl návštěvník dané stránky udělat, když:
Jaký je další logický krok, který by měl udělat? Měl by:
Co by měl udělat konkrétně u vás?
Tou 1 drobností na webu a hlavně na jednotlivých stránkách je tzv. Call to action (zkratka CTA), nebo-li výzva k akci. Tahle jedna drobnost rozhodne, jestli vám web přivede potenciální zákazníky nebo ne.
Občas mi napíše nějaký podnikatel, že mu web nefunguje, že mu nepřivádí žádné potenciální zákazníky. Já na web kouknu a teď pominu to, že web vypadá jako reklamní leták a těch důvodů tam bude více, ale hlavně mu tam chybí výzvy k akci. Ten web návštěvníka vůbec nevede k ničemu, takže se není čemu divit.
Jo samozřejmě je na webu stránka Kontakty, ale to není výzva k akci. Když už chceme aby nás kontaktovali, tak bychom měli mít na stránkách alespoň tlačítka, které vedou na tuto stránku.
Stránka s kontakty je samozřejmě důležitá, protože je určitý typ lidí, kteří jsou takové „staré školy“, které nechtějí nic vypisovat, ale chtějí zvednout telefon a zavolat vám. Takže uvádějte telefon a kontaktní informace viditelně na webu, aby je nemusel nikdo hledat.
Každopádně na každé stránce je potřeba mít viditelné tlačítko s výzvou k akci nebo rovnou co má člověk udělat. Pokud má zavolat, tak mu zde rovnou napište telefonní číslo. Pokud má vyplnit kontaktní nebo poptávkový formulář, tak ho zde rovnou dejte. Pokud má vyplnit rezervaci nebo objednávku, tak mu ji dejte rovnou tady před oči, aby udělal akci hned.
Dám vám ještě tipy na aplikace, které vám pomohou celý proces zjednodušit a zautomatizovat.
Pro začátek si možná vystačíte s obyčejným formulářem, který když návštěvník webu vyplní, tak vám přijdou na e-mail vyplněné odpovědi a vy už s nimi pracujete dále. Nabídnete termín, pošlete další informace, pošlete fakturu apod.
Pokud máte svůj web vytvořený v redakčním systému, tak jak vytváříme internetové stránky my, tak vložení takového formuláře vám zabere jen pár minut. Stačí najít element formulář, vložit do něj políčka pro vyplnění a e-mail na který mají vyplněné odpovědi přijít a je to.
Nicméně pokud těch vyplnění formuláře je více a té ruční práce za tím hodně, tak je to takové těžkopádné a potřebujete proces automatizovat.
Lidská práce je vždy dražší než robot a navíc má větší chybovost, tak proč nevyužít technologie naplno? Pokud chcete prodávat přímo na webu, tak už nemusíte ručně vystavovat fakturu ve vašem systému, posílat ji klientovi, pak hledat platbu v bance a označit si fakturu jako zaplacenou a nakonec poslat klientovi zprávu, že je vše vyřízeno. Jde to jednodušeji např. díky aplikaci FAPI.
Ve FAPI si:
Vyzkoušejte si aplikaci FAPI na 14 dní zdarma ZDE >>
Pokud neřešíte prodej, ale spíše rezervace např. stolu v restauraci, bowlingové dráhy, tenisového kurzu, ubytování nebo konzultace, kadeřnictví, kosmetiku a podobně. Tak potřebujete rezervační systém. Pro klienta je mnohem pohodlnější si na webu vybrat termín a zakliknout si jej než někde vyvolávat a hledat kdy je volno, pak volat po domluvě s ostatními znovu. Zdržuje to všechny strany a klesá spokojenost klienta. Využijte proto aplikací jako je Reenio.
V Reenio si
Přes tento odkaz můžete mít aplikaci Reenio na měsíc zdarma, vyzkoušejte si ji >>
Projděte si váš web, jestli obsahuje Call to action (CTA), tedy výzvy k akci a doplňte si je. Taky zkuste automatizovat celý proces, protože vám to mnoho činností ulehčí a povede to k větší spokojenosti zákazníků.
Pusťte se do toho! Rádi vám pomůžeme s tvorbou webů i nastavením aplikací, které vám zjednoduší podnikání. Ozvěte se.