Vždy, když přijdu na web, kde vidím plno „umělých“ fotek a obrázků z fotobanky, tak na mne působí web nedůvěryhodně. A důvěra je to, co potřebujeme získat před každým prodejem. Pokud nám návštěvník webu nevěří, tak se s největší pravděpodobností nestane našim zákazníkem.
Svou důvěryhodnost však na webu můžeme podpořit grafikou webu – především fotkami (více o tom, jak zvýšit důvěryhodnost webu najdete v kurzu Web, který vydělává)
Pokud jste všímaví, tak už jste určitě narazili na fotografie stejné osoby na různých webech. Tato osoba však nepracuje na tolika projektech, ale jde o fotky z fotobanky. Tedy většinou. Moji fotografii můžete vidět taky na mnoha webech, ale na nich reálně spolupracuji :)
Nechci úplně zatracovat fotky z fotobank, sám je často používám, když nemám žádnou vhodnou svou fotografii, ale zásadně nepoužívám fotky, na kterých jsou cizí lidé. Já přece potřebuji budovat svou důvěryhodnou značku s reálnými lidmi a mít tam tedy i na fotkách xichtíky skutečných lidí. Když už tedy fotku z fotobanky, tak bez lidí (zde jsou tipy, kde se dají stahovat obrázky a fotky pro web).
Myslím si, že však nic nebrání tomu pozvat si a zaplatit do firmy na půl den profi fotografa, který firmu nafotí v reálném prostředí a s reálnými lidmi při jejich práci. A pokud podnikáte nebo máte projekt, na kterém pracujete sami nebo jen třeba ve dvou, tak si můžete pronajmout fotografa a ateliér na 3 hodinky, stejně jak jsme to udělali my:
Sami se můžete přesvědčit, že vznikly úžasné fotografie, které oživily celý náš web. Koukněte sami – zde a proklikejte si i další stránky :)
Jak na vás takový web působí?
Je osobnější? Je důvěryhodnější? Umíte si lépe představit s kým budete spolupracovat nebo od koho nakupujete, tím pádem vše probíhá příjemněji?
Podle mne to tak je a to je ten účel, proč investovat do kvalitních fotek.
Jako první se však podívejte na stránku s kontakty na vašem webu. Pokud tam zatím nemáte u každého kontaktu fotku, tak zde to napravte jako první. Tady je to nejdůležitější, protože zde se potenciální zákazník rozhoduje, jestli vás osloví nebo ne.
Dále na webu jsou potřeba smysluplné texty a k nim několik tipů objevíte ve videích zdarma zde. Myslete však na to, že pokud první nezaujmete grafikou a těmi fotkami, tak se návštěvník webu možná k textu vůbec nedostane. Začněte tedy tím, že si hned najdete a objednáte profi fotografa.