Ve vyhledávačích Google a Seznam existuje možnost vyhledávání mezi obrázky. Jenže jak vyhledávač zjistí, co je na obrázcích vyobrazeno, aby jej mohl zobrazit ve vyhledávání na určité hledání. Vyhledávač si to přečte buď v okolním textu u obrázku nebo ještě raději v tzv. alternativním popisku (můžete narazit na zkratku Alt).
Tento alternativní popisek slouží především těm, kteří mají ve svém prohlížeči zakázáno načítání obrázků na webu, aby se jim místo obrázku zobrazil právě tento popisek a i oni viděli, co je na obrázku. A zároveň těchto popisků využívají i vyhledávače, aby zjistili, co na obrázku je.
Důležité jsou i alternativní popisky u obrázků v emailech. Mnoho emailových poskytovatelů totiž automaticky obrázky v emailech nenačítá a příjemce místo nich vidí právě tyto alternativní popisky, než si dá zobrazit obrázky v emailu.
Proto vyplňujte u všech obrázků na svém webu i v emailech tyto alternativní popisky nebo-li Alty, aby váš web byl z pohledu SEO lépe optimalizovaný pro vyhledávače.