Jak vytvořit produktovou stránku / nabídku služeb na webu

Vyrábíte nebo prodáváte nějaké produkty? Nebo vás živí poskytování služeb? V obou případech potřebujete mít na webu produktovou stránku nebo stránku s nabídkou služeb. A to i když přímo na webu neprodáváte.

V tomto videu a článku si projdeme strukturu takové stránky s produkty či službami, abyste věděli, jak ji na svém webu udělat.

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

Zapomeňte na stránku, kde s prominutím „naházíte“ vše co děláte a nabízíte. Taková stránka vám zákazníky nezíská.

Na většině webů, když jde o produkty nebo nabídku služeb, tak tam jsou jen obyčejně popsány parametry. Taková stránka by však měla vyvolávat emoce a vést návštěvníka na nákup produktu, objednání termínu služby, rezervaci nebo k poptávce.

Ukažte lidem, jaký užitek získají z toho, že si od vás koupí to, co nabízíte. A nemusíte jim říkat veškeré vlastnosti, které daná věc má, protože lidé nakupují pro ten užitek, který to do jejich života přinese a ne pro milion nejrůznějších parametrů daného produktu. I když i ty lze prezentovat jako přínos.

Podívejte se například na stránky Applu, kde mají ke každému produktu vytvořené mikrostránky, které vypadají fantasticky. Rozklikněte si stránku některého iPhonu. Jasně, oni mají tým profíků a taková stránka je vyjde asi na desetitisíce, ale dnes něco v podobném duchu lze vytvořit i na vašem webu, díky moderním redakčním systémům.

Ukažme si, co dát na takovou produktovou stránku. Ještě zmíním, že pokud poskytujete služby, tedy vašim produktem je služba, tak tyto principy jsou stejné i pro vás.

Vyberte si váš hlavní produkt

Prvním krokem je vybrat váš hlavní produkt. Ten, který se nejvíce prodává nebo ten, který chcete nejvíce prodávat. Ten pro který chcete, aby vás zákazníci znali.

Proč vybírat takto jeden produkt nebo službu? Psychologové v roce 2000 dělali takzvaný marmeládový experiment. Jeden den na místním trhu prodávali 24 různých marmelád a druhý den pouze 6 různých druhů. A zjistili, že první den nabídka přitáhla větší pozornost, ale lidé desetkrát méně kupovali, než druhý den s menším výběrem.

Studie ukazuje, že zatímco výběr vypadá na první pohled přitažlivě, tak při nákupu paralyzuje spotřebitele. A nejedná se zde jen o objem prodeje, ale ovlivňuje to i spokojenost zákazníka, kdy více možností vede k nižší spokojenosti. Tuto studii od roku 2000 potvrdila další řada výzkumů i v jiných oblastech, které ukázaly stejné výsledky. Proto na produktovou mikrostránku vybíráme jen jeden váš produkt nebo službu.

Pokud máte e-shop nebo více stěžejních produktů nebo služeb, tak takovou stránku můžete vytvořit ke každé z nich. Ale začněte tou první.

Možná vás napadlo, že ve vašem oboru nic takového udělat nejde. Věřte mi, že jde. Schválně si pojďme dát pár příkladů:

  • Restaurace – vyberte to nej jídlo z vašeho jídelníčku. Jedno jediné jídlo, za kterým by k vám do restaurace měl zákazník přijet klidně desítky kilometrů a ochutnat jej. Jídlo pro které by měla být vaše restaurace známá. Na toto jediné vybrané jídlo udělejte mikrostránku.
  • Truhlářství – vyberte tu nejžádanější službu nebo produkt, který nabízíte a zároveň, který i nejraději děláte. Vytvořte mikrostránku na ni, aby si lidé dokázali představit, co jim váš kousek nábytku dokáže přinést.
  • Obchod se zdravou výživou – vyberte produkt, pro který stojí za to si přijít k vám do obchůdku i kdyby nic jiného si neměli koupit. Produkt, o kterém lidé řeknou: “jo ten mají nejlepší” právě u vás a udělejte mikrostránku jen na tento jeden produkt.
  • E-shop – e-shopy se vyznačují velkým množstvím produktů, vy ale vyberte jeden jediný. Klidně ve více velikostech nebo barvách, ale aby to byl jen jeden produkt a pro něj udělejte samostatnou mikrostránku. Můžete udělat taky tématický balíček produktů a prodávat jej jako celek.

Obsah produktové stránky

Fotografie a nadpis

Nic nevyvolá lépe emoce, pocity a naladění na váš produkt nebo službu, než kvalitní autentická fotografie. Nebojte se investovat do zkušeného fotografa, který nafotí váš produkt, aby vypadal fakt dobře nebo pokud poskytujete služby, tak vás nafotí při práci. Nepoužívejte zde cizí fotky stažené z internetu ani koupené z fotobank. Zákazníci pocitově poznají, že to není to pravé.

Fotografii podpořte nadpisem, který emoci ještě podpoří. Není zde myšleno název služby, ale spíše popsání pocitu, který vaše služba nebo produkt zapříčiní. Například u restaurace to může být něco jako „Chuťové pohárky ještě nic tak dobrého nezkusily” nebo u masáže „Masáž pro vaši harmonii”.

Přínosy, užitky a řešení

V dalším bloku popište vaši službu nebo produkt tím stylem, že řeknete, pro koho to je a zdůrazníte, jaký přínos to pro daného zákazníka bude mít v jeho životě, když si to u vás objedná.

Uveďte zde užitky, které získá. Nebo řeší-li váš produkt nějaký konkrétní problém, tak popište ten problém a ukažte konkrétní řešení.

V případě, že prodáváte módu nebo máte restauraci, tak zde nejspíše nenajdete praktické možnosti využití v životě, ale zde můžete pokračovat v těch pocitech a mít vždy detailní obrázek a k němu krátký popisek. Např. u pizzy detailní fotografii pizzy s olivami a u toho popisek, že dovážíte kvalitní olivy přímo z Itálie a podobně rozebrané další ingredience nebo způsob výroby.

V tomto popisku se vyhněte holému popisování vlastností a technickým parametrům, ty přijdou později.

Vzbuďte zájem

Jak vypadá život vašeho klienta nyní, před tím, než si vybere vaši službu a jak ten život může vypadat poté, co začne používat vaše služby nebo váš produkt. Jak vypadá ten život před a po.

V podstatě zde to, co jste popsali v předchozím bloku, ukažte zase fotografiemi, ve kterých používá zákazník váš produkt nebo službu, případně fotografiemi při poskytování služby. Pokud to váš obor umožňuje, tak fotky s výsledky, co to danému člověku přineslo do života. Můžou zde být fotografie před a po, pokud je i toto možné ve vaší oblasti.

Taky jsou na tomto místě ideální reference vašich zákazníků. Více o sociálních důkazech si řekneme v dalším videu.

Proč právě vy

Ukažte zákazníkovi v krátkosti, kdo jste a proč by si právě od vás měl danou službu nebo produkt pořídit. Zde může být i krátké, třeba dvouminutové video s vámi a o vás. :)

Pokud je nutné doložit nějaké certifikáty, že máte praxi nebo máte ocenění, jimiž zvýšíte kredibilitu, tak je zde také umístěte.

Parametry, cena a garance

Nyní na řadu samozřejmě přichází ty technické parametry. Napište vlastnosti, které potřebuje zákazník při nákupu znát.

Také uveďte cenu a pokud poskytujete nějakou garanci, tak ji zde uveďte (může to být i zákonná garance např. vrácení zboží, uveďte zde počet dní), aby zákazník neměl obavy.

Námitky, otázky a odpovědi

Tato část je dobrovolná pro ty obory, ve kterých u nabídky může vznikat v hlavách klienta nějaká otázka nebo námitka. Zde je můžete všechny vypsat a odpovědět na ně, čímž rozptýlíte nejasnosti a vyvrátíte námitky.

Výzva k akci

Na konci stránky by měla být jasná výzva k akci, to nejdůležitější, co má návštěvník udělat. Výzva k akci má být zde na konci, ale je lepší dát ji i k výše uvedeným blokům, protože se návštěvník může rozhodnout dříve :).

Co je u vašeho produktu či služby tím dalším krokem? Je to rezervace stolu v restauraci, rezervace bowlingové dráhy, rezervace termínu v kadeřnictví, poptávka řemeslných prací, nákup dárkové poukázky nebo přímo nákup na webu? Podle toho zde umístěte nejčastěji formulář nebo telefonní číslo, aby šla udělat akce HNED.

Jak si řekneme ve videu o výzvách k akcích, tak každá stránka na webu by měla mít svůj další krok.

Jestliže si nevíte rady s napsáním takové stránky, tak využijte služeb profesionálního copywritera na www.marketingsusmevem.cz, rád vám pomůže napsat takovou stránku.

Příklady produktových stránek

Podívejte se ještě na příklady takových produktových stránek.

Nejprve se podívejte na naši stránku se službou tvorby webu. Najdete tam právě zmíněnou strukturu stránky od nadpisu, přes přínosy až po výzvu k akci. Stránka je delší, protože zde prodáváme dražší službu. Pokud máte např. masáže za pětistovku, tak ta stránka nemusí být takto obsáhlá.

Pěkně zpracované produktové mikrostránky má knižní nakladatelsví Melvil, které vytváří ke každé knize takovouto stránku. Je to příklad toho, že i když máte e-shop, tak nemusíte mít jen klasickou nic neříkající stránku k produktu, ale jde to zpracovat pro zákazníka zajimavějším způsobem.

Čím více máte referencí a ukázek své práce, tím můžete zkrátit ostatní části stránky, protože tyto sociální důkazy jsou rozhodující. Proto jim budeme věnovat následující video.

Pokud bylo toto video a článek pro vás přínosné, tak budeme rádi za váš palec nahoru a sdílení, aby se dostalo k dalším lidem a ti nám mohli prezentovat své produkty záživnějším způsobem.

Jsem webmaster a markeťák S ÚSMĚVEM :)
Tvorba internetových stránek mne fascinuje od chvíle, kdy jsem na internet nahrál svůj první web. Každý web je pro mne umělecké dílo, které může vidět celý svět. Daleko důležitější však je, jaký přinese užitek. Nesmírně mne na tom baví hledání jednoduchých řešení a možností propojení podnikání a online světa internetu.
Proto s týmem skvělých webmasterů vytváříme osobní, podnikatelské a firemní webové stránky s jednoduchou editací. Takové, které kvalitně prezentují služby, projekty a produkty všeho druhu.
Navíc jsem nadšený do online vzdělávání. Rád předávám své zkušenosti na blogu, videích a návodech nebo seminářích.

21 nejčastějších chyb na webu, kvůli kterým působíte neprofesionálně

Objevte nejčastější chyby na webech, které vám zbytečně ubírají na profesionalitě. V PDF ebooku se také dozvíte možnosti a řešení, jak chyby na svém webu napravit.

Komentáře
guest
2 Komentáře
Nejnovější
Nejstarší Nejvíce hodnocené
Inline zpětné vazby
Zobrazit všechny komentáře
Majka

Moc hezky napsáno.

Jaroslav

Děkuji Danovi. Opět milé, přehledné, profesionální, přínosné. Zase přijdu pro radu.

  • POZOR NA

    CHYBY, KVŮLI KTERÝM PŮSOBÍTE NEPROFESIONÁLNĚ

    ZDARMA PŘEDNÁŠKA

    JAK NA NOVÝ WEB JINAK!

    Tohle musíte vědět, než se pustíte do nového webu!