Je jedna klíčová věc v internetové prezentaci, která zásadním způsobem ovlivňuje vše ostatní. A v tomto videu a článku vám ji prozradím.
Já jsem Dan, zakladatel firmy Web s úsměvem, kde tvoříme weby, díky kterým budete podnikat s úsměvem.
Určitě jste zvědaví, co je tou zásadní a klíčovou věcí. Já vás nebudu napínat. Je to jedna věta. V angličtině se jí říká core message a do češtiny by se to dalo přeložit jako klíčové sdělení. Je to věta, která každému hned objasní kdo jste, co děláte a třeba ještě více.
Možná si říkáte, že přece do jedné věty nejde dostat všechno to, co děláte, aby to neznalý člověk pochopil. Já vám ukážu, že jde.
Navíc toto klíčové sdělení nepoužijete jen v internetové prezentaci, ale bude vás provázet všude. Např. zažili jste, že jste přišli mezi lidi a v rámci konverzace jste se zeptali neznámého člověka “co dělá”? A v tu chvíli se mu oči rozzářily a spustil… a vy jste věděli, že to bude na hodně dlouho, že tomu moc nerozumíte a že vás to zase tak nezajímá a hledáte jak utéct 😂.
Co kdyby naopak řekl jen jednu větu a vše by bylo jasné. Nic víc by nebylo potřeba dodávat. Samozřejmě, pokud je to téma vašeho zájmu nebo by vás to zaujalo, tak se zeptáte na podrobnosti. A pokud nezeptáte, tak nejspíše nejste jeho potenciální zákazník. On tak ušetří čas vysvětlováním a vám nezkazí první dojem.
Pojďme ale k té samotné magické větě, k vašemu klíčovému sdělení. Vytvoříme si společně větu, kterou když vyslovíte, tak vašemu potenciálnímu zákazníkovi bude jasné, co děláte, proč to děláte a jaký to bude mít pro něj přínos.
Dokázali jste si odpovědět na všechny 3 otázky? Super!
Nyní z odpovědí sestavte tu jednu větu, to klíčové sdělení, vaši core message. Poskládejte odpovědi do jedné věty a snažte se být maximálně struční, konkrétní a jasní.
Nebuďte nějak dvojsmyslní, aby člověk opravdu pochopil co děláte. Nicméně může tou větou vyvolávat další otázku, nejčastěji „jak to děláte?”, což je v pořádku.
U Webu s úsměvem tato core message zní:
Tvoříme weby, díky kterým budete podnikat s úsměvem.
Je tam jasně co děláme, tedy tvoříme weby a pak v té druhé části je jasné, že pro podnikatele, což je náš nejběžnější zákazník. No a proč to děláme? Aby naši zákazníci podnikali s úsměvem. Úsměv v člověku vyvolává určitý pocit lehkosti, odhodlání, přátelství a podobně. To jsou naše hodnoty, s kterými weby vytváříme a co chceme skrz tu tvorbu přinést.
Další příklady co mě napadají k různým službám a produktům:
Je obrovský rozdíl, pokud na webových stránkách máte takové klíčové sdělení a nebo nemáte.
Už víte proč je to tato věta tak zásadní? Máte nápady, jak by to vaše klíčové sdělení mohlo vypadat? Buďte při vytváření kreativní, ale abyste to nepřehnali a bylo to srozumitelné.
S vytvářením core message, ale i dalšího obsahu na web vám pomůže WebSkicák na www.webskicak.cz koukněte na něj.
Pokud bylo pro vás video a článek přínosné, tak budeme rádi za váš palec nahoru a nasdílení dále, aby pomohl i dalším lidem se profesionálně prezentovat na internetu.
Mějte se krásně a usměvavě 😁.