Myslíte si, že pro to, abyste mohli využít sílu internetu a vydělávat zajímavé peníze, potřebujete vlastní produkt, nebo službu? Opak je pravdou. I bez vlastního produktu můžete dojít k zajímavým ziskům. Jak na to? Pomůže vám affiliate podnikání. Co to je a jak můžete tento marketingový kanál využít i vy?
Affiliate podnikání stojí na základech provizního marketingu, kde se využívá síla win-win-win spolupráce. Je tu inzerent, který má hodnotný produkt, který chce dostat před oči více lidí a vydělat na jeho prodeji. Druhou rolí a druhé win je tu samotný klient, který má možnost zakoupit si takový produkt a vyřešit díky němu svůj problém. A právě tyto dva spojuje partner, který doporučí produkt inzerenta právě potenciálnímu klientovi, který by se například o tomto produktu nemusel více dozvědět. Při objednávce na základě doporučení partner inkasuje předem domluvenou provizi.
To, co dělá affiliate podnikání právě podnikáním, je nadhled nad celou problematikou. Není to jen o tom zapnout reklamní kampaň na Facebooku, nebo napsat jeden email (vlastně může být, ale je za tím skryto mnoho dnů, týdnů, měsíců a někdy i let práce).
Základem podnikání je zisk a v affiliate podnikání dvojnásobně. Těžko budete platit reklamu, psát články, sdílet příspěvky na sociálních sítích, aniž byste z toho měli jedinou korunu. Je třeba si uvědomit a podívat se na to “doporučování” více z výšky. Říct si, co vám vyhovuje nejlépe – zda pracovat s reklamou, psát články, nebo například povídat si s lidmi ve skupinách na Facebooku. A okolo této vaší přirozené činnosti vystavět affiliate stroj, který vám postupně začne generovat zajímavý příjem.
Tím, jak se bude zvětšovat vaše databáze, počet členů ve vaší skupině, poroste vaše sféra vlivu. Jednoduše počet lidí, které dokážete oslovit – čímkoli. Například právě affiliate doporučením ve chvíli, kdy propagovaný produkt dané cílové skupině vyřeší určitý problém. Obecně je podnikání o hledání problémů a jejich řešení. Pokud to funguje (pokud poskytujete, nebo doporučujete řešení problému), tak máte jednouše vyhráno. Lidé z vaší komunity budou nadšení z vašeho doporučení, ve velké míře si objednají daný produkt a vy získáte provizi. To už může být díky jednomu emailu, nebo jedné reklamě.
Základem je tedy vaše komunita. Lidé, které můžete oslovit – máte na ně nějaký kontakt – nejen email, ale třeba je máte označeny v okruzích uživatelů pro cílení reklam, nebo v seznamech pro příjemce vašich zpráv přes messenger. Pak už je jen na vás a vašich možnostech jakou kampaň a jakomu mírou díky své sféře vlivu oslovíte – kam nasměrujete pozornost toho vašeho publika.
Podnikání je i o stabilitě – jako partneři se určitě nespoléhejte jen na jednoho inzerenta – jednu firmu, nebo člověka, kterého chcete doporučovat. Může se stát opravdu cokoli – náhlá nekomunikace, úprava podmínek propagace, zánik firmy a mnoho dalších věcí, a vy pak můžete začít znova. A to je velká škoda! Lepší přístup je, když vaší komunitě můžete doporučovat produkty od více inzerentů a případné výpadky jednoduše nahradit. Změnit odkazy, přesměrovat stránky a jedete dál!
Více o affiliate podnikání se můžete dozvědět na bezplatném online tréninku, který pořádá Michal Kolář – jeden z úspěšných affiliate partnerů v CZ/SK. Pro více informací se podívejte sem>>>