Často slyším od klientů, že chtějí napojit webové stránky na sociální sítě, ať už jde o Facebook, Instagram nebo LinkedIn. Jenže to je chyba. Přečtěte si, jak propojení sociálních sítí a webu funguje.
Mnoho lidí si myslí, že potřebuje napojit web na sociální sítě, ale proč odvádět návštěvníky pryč z webových stránek?
Web je v našem vlastnictví = tvoříme si jej podle vlastních pravidel a je hlavním místem na internetu, kde se prezentujeme.
🆚
Sociální sítě se řídí podmínkami jejich majitelů = ti mohou zablokovat profil, zakázat vkládání obsahu nebo odkazů na web.
Na webu jednodušeji přeměníme návštěvníka v zákazníka.
🆚
Na sociálních profilech některých sítích sice vytvoříme něco jako e-shop, ale nejde o plnohodnotnou variantu jako na webu.
Důležitá je strategie, psychologie prodeje, cesta zákazníka, a to jinde než na webových stránkách neuděláte.
Výjimka ale potvrzuje pravidlo.
Udělejte to v případě, že – máte aktivní sociální profil (pravidelně tvoříte obsah) a udržujete kontakt s potenciálními i stávajícími zákazníky.
Marketingové výzkumy uvádí, že se potenciálnímu zákazníkovi musíte 5× až 7× připomenout, než u vás nakoupí. Potřebujete na něj tedy získat kontakt, abyste se mu mohli pravidelně připomínat.
Využijte k tomu marketingový kanál. Může jít o 🕸 sociální síť, třeba Facebook, kde jsou kontaktem fanoušci, kteří se přihlásí ke sledování vašich příspěvků. Může to být také 📧 e-mailing. V tomto případě vám na webu lidé zanechají e-mailovou adresu jako kontakt. Třeba výměnou za slevu na první nákup. Vy jim následně posíláte zajímavosti a tipy ze svého oboru, čímž se připomínáte.
Hlavní roli hraje užitečný obsah. Pak už jen přizpůsobíte formu obsahu konkrétnímu marketingovému kanálu. Jinak bude vypadat příspěvek na Facebook, e-mailový newsletter, blogový článek nebo video na YouTube.
Využívejte klidně více sociálních sítí, jeden obsah ale vždy zpracujte do více formátů, například:
Přizpůsobování formátu různým sociálním sítím nějaký čas vezme. Pokud ho nemáte nazbyt, věnujte se jednomu marketingovému kanálu pořádně než čtyřem téměř vůbec.
Není nic horšího než nasbírat kontakty například pro e-mailing a pak s lidmi nekomunikovat. Nebo je odvádět z webu na různé sociální profily, kam nic nepřidáváte.
Ukažme si, co na webu mít a nastavit, aby vám sociální sítě pomohly.
I když sociální sítě nevyužíváte, přesto na webu můžete mít lajkovací tlačítka jako sociální důkazy.
Díky tomu, že dáte tlačítko To se mi líbí například k blogovým článkům, a budou na něm svítit „palce“ od uživatelů, dokážete ostatním návštěvníkům webu, že článek stojí za přečtení. Počty To se mi líbí přidávají na důvěryhodnosti vašeho obsahu.
Neděste se složitým názvem, opak je pravdou. Znamená, že ke stránkám webu nastavíte obrázek a popisek, který se objeví, když odkaz na konkrétní stránku webu sdílíte na sociální síti.
„Sdílecí“ obrázek nastavte pro celý web, i přesto, že některé stránky mohou být sdílené minimálně. Především k blogovým článkům ale dejte samostatný obrázek, který vystihuje obsah daného článku. Ve videu můžete vidět praktickou ukázku.
Už víte, co a jak, nebo vás ještě něco zajímá? Napište nám o tom do komentářů.