Chcete více prodávat na internetu díky síti partnerů, které zaplatíte, jen pokud vám přivedou platícího zákazníka?
Takhle funguje takzvaný affiliate marketing. Na jedné straně jste vy jako inzerent, který prodává nějaké produkty či služby, a na druhé straně stojí partner, který má své publikum nebo databázi odběratelů či zákazníků.
Celý systém funguje tak, že partner doporučí vaše produkty či služby na svých sociálních sítích, v e-mailech, na webu a podobně. Pokud u vás jeho sledující nakoupí, dáte partnerovi provizi z prodeje.
Affiliate je win-win pro obě strany, protože vy máte nového zákazníka a partner má za to odměnu.
Vy jste ušetřili na jiných marketingových aktivitách s nejistým výsledkem. Všichni víme, že získat nového zákazníka je drahé. Místo toho jste se o zisk rozdělili s partnerem.
Výše provize pro partnera bývá různá. Pokud prodáváte digitální produkty, které nemají velké náklady, může jít klidně o 30–50 %. U služeb nebo produktů, kde marže není velká, se jedná spíše o jednotky procent.
Jsou dva způsoby, jak tyto affiliate programy fungují:
1. Vygenerujete pro partnera slevový kód, takže zákazník má slevu a motivaci k nákupu. Pak sledujete počet použití toho kódu a podle toho vypočítáte provizi pro partnera.
2. Využijete sofistikovaný affiliate program jako je affilbox.cz. Každý partner dostane svůj odkaz na váš web a v tomto programu sleduje statistiky kliknutí na odkaz a také rovnou nákupy a svou provizi.
Pokud existují k vašim službám a produktům nějaké doplňkové, domluvte se s jejich poskytovatelem, že se stanete affiliate partnerem. Můžete si tak navíc přivydělat nějakou kačku.
My např. tvoříme weby a doporučujeme aplikace, když si chce někdo tvořit web sám. Proč nemít i z těchto záležitostí něco navíc.