Je 6 stránek nebo-li částí webu, které by neměly chybět na internetových stránkách. Všech 6 si projdeme v tomto videu a článku a ještě něco navíc.
Struktura webu, kterou vám v tomto článku ukážu se dá využít ať už máte jednostránkový web, tzv. one page web nebo klasický více stránkový.
Pokud nemáte moc co dávat na webové stránky, ale chcete se prezentovat na internetu, tak pro vás může být dobrou volbou jednostránkový web. Tedy jedna delší stránka, která by měla obsahovat všech 6 částí, o kterých si budeme povídat. Samozřejmě také horní menu, kterým se budete pohybovat po stránce na dané části.
U klasického webu pak každá z těch 6 částí bude samostatnou podstránkou webu.
Ještě dodám, že každá z těch částí má svůj účel a cíl. Pojďme si je projít.
Tady není asi moc co dodávat. Účelem hlavní strany je zaujmout návštěvníka a vést ho dále po webu tam, kam potřebujeme nebo k informacím, které hledá.
Takže na hlavní stránce bude vaše klíčové sdělení, o kterém jsme si povídali v minulém videu, díky kterému se návštěvník dozví to nejdůležitější.
Dále to bude spíše rozcestník s těmi nejdůležitějšími a nejzajímavějšími informacemi s proklikem na podstránku.
Tohle je část, o které si většina myslí, že ji nikdo nečte, tím pádem je psaná ve stylu „aby tam něco bylo”. Přitom část o nás, pokud je dobře zpracována, tak je tím nejlepším místem, kde si můžeme získat důvěru návštěvníka.
Průzkum Blueacorn uvádí, že u návštěvníků, kteří byli na stránce O nás, vzrostla dokonce pětkrát pravděpodobnost zakoupení zboží a průměr hodnoty objednávky se zvýšil o 22,5 %.
Pokud nám nebude návštěvník věřit, tak si ho nezískáme a on odejde. Účel této části je získat si důvěru.
Podrobně si tuto část rozebereme v dalším videu, kde vám ukážu, jak ji udělat přitažlivou, aby ji návštěvníci četli.
Třetí částí jsou vaše služby a produkty, které nabízíte a jejich ceny. To je to co nejčastěji lidé hledají na vašem webu. Co jim můžete nabídnout, za jakou cenu a jaký z toho budou mít užitek.
Účelem je detailně představit to, co děláte. Takže zde bude přehled toho, co nabízíte. Pokud to nejsou běžné služby či produkty, tak si každý z nich určitě zaslouží svou vlastní „prodejní mikrostránku”. Pokud máte jeden hlavní produkt nebo službu, tak jej představte zde. Nemusí tu být vše. I Méně je někdy více.
A uvádějte ceny nebo alespoň rozmezí. Když neuvádíte ceny, tak to v lidech vyvolává pocit, že jsou vysoké a tak raději využijí vaši konkurenci, která ceny na webu má, i když jsou vyšší než ty vaše.
Jak vytvořit a co by měla obsahovat taková „prodejní mikrostránka” si ukážeme v dalších videích.
Reference a ukázky naší práce nebo použití produktů přitáhne největší pozornost a vytvoří důvěru, což je jejich účel.
Pokud mluvíte vy o svých službách nebo produktech, tak to má určitou váhu, ale když necháte mluvit své zákazníky, tak tu váhu to má 10x větší.
A těch efektů, které reference a ukázky vyvolají je více. Např. když si budeme objednávat lístek do divadla a rozhodujeme se mezi dvěma představeními s tím, že u jednoho vidíme že jsou skoro vstupenky vyprodány a u druhého vůbec. Tak si nejspíše vybereme to, o které je větší zájem.
Lidé potřebují vidět důkazy, že jste pro ně ta správná volba. Tohle je ta nejdůležitější část webu a dejte si na ni pořádně záležet. Více tipů k ní vám dám ještě i v dalších videích.
Pokud se chystáte na svém webu blogovat, tak je to dobrá volba. První příspěvky na svém blogu vkládejte s nejčastějšími otázkami, které ve svém oboru od zákazníků dostáváte.
Jestliže nechcete publikovat příspěvky na blogu, tak alespoň vytvořte část, kde lidé najdou odpovědi na nejčastější otázky.
Díky odpovědím ušetříte spoustu času neustálým odpovídáním na to samé, ale taky vyvrátíte námitky a zodpovíte otázky těm, co je napadnou, ale sami se nezeptají. Protože pokud se vás zeptá 10 lidí na to samé a díky tomu využijí vašich služeb nebo koupí produkt, tak kolik je lidí, kteří se nezeptali a tím pádem nekoupili? Řekl bych, že tak 3x tolik.
Účel je tedy snížit pochybnosti před nákupem nebo návštěvou vaší provozovny.
Tou šestou částí je kontakt. Ten snad na webu má každý, i když občas pozoruju, že bývá dost schovaný. Uvedení kontaktu zase vytváří důvěru a taky odstraňuje překážku při nákupu, protože v případě nejasností vím, kam se obrátit.
Pokud máte provozovnu, kde vás lidé mohou navštívit, tak nezapomeňte uvést provozní dobu právě ke kontaktu, protože lidé ji zde hledají.
U kontaktu by taky měly být uvedeny údaje o provozovateli webu a pokud máte, tak vaše IČo.
A když jsme u těch povinností, tak pokud získáváte nějaké údaje na webu od návštěvníků přes formuláře (i např. kontaktní formulář) nebo web ukládá cookies, tak byste měli mít taky stránku o tom jak tyto osobní údaje zpracováváte. Pokud si u nás necháte udělat web, tak vzor takové stránky od nás získáte.
No a pokud přímo na webu i něco prodáváte, tak samozřejmě nesmí chybět stránka s obchodními podmínkami.
Jestliže vás zajímá těchto 6 částí podrobněji a chcete postup, jak si vytvořit strukturu webu a co dát na jednotlivé stránky, tak běžte na www.webskicak.cz kde získáte WebSkicák, který vás provede všemi částmi webu. Pomocí něho si rozkreslíte a napíšete celý web.
Více do hloubky půjdeme i v dalších videích. Budeme rádi za váš like a sdílení tohoto článku, aby pomohl k profesionálnímu webu dalším.
Zatím se mějte krásně a úsměvem.
Skvělé sepsáno, díky za článek.