Jak psát úspěšný blog, který vydělává

Možná znáte blog jako deníček s názory na různá témata, dnes vám ale ukážu jiný pohled na blogování. Prozradím vám postup, jak jsem díky blogu získal tolik zákazníků, že jsem další musel odmítat. A dokážete to i vy.

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

V 18 letech jsem začínal podnikat ve společnosti, která nabízela produkty přímým prodejem. Zkrátka face-to-face. Jenže, abyste se dostali na schůzku, potřebovali jste si ji nějakým způsobem domluvit. Tehdy jsem sháněl kontakty, obvolával je a domlouval si schůzky. Umíte si představit, kolik zaznělo odmítnutí při telefonátu a pak i osobně? Vyhořel jsem a došlo mi, že takhle to dál nejde.

Začal jsem hledat jiný způsob.

Už jsem nechtěl telefonovat a nahánět potenciální zákazníky.

🆚

Chtěl jsem, aby si mě sami vyhledali a oslovili.

Znělo to jako sci-fi. „V této oblasti to takto nefunguje,“ honilo se mi hlavou. Pečení holubi přece sami nelítají do huby.

V té době jsem se zúčastnil marketingové konference, kde jsem slyšel: „Kdybych začínal podnikat od nuly, jako první bych si založil blog.“

Přišlo obrovské uvědomění…

Jak vydělávat a získat zákazníky pomocí blogu

Lidé se přirozeně zajímají o různá témata a člověk, který podniká, má o mnoho více informací (a hlavně zkušeností), které jeho potenciální zákazníci nemají.

Jde tedy hlavně o to:

Sdílet své zkušenosti a předávat srozumitelně informace, které lidi pobaví, něco naučí nebo jim usnadní život. 👉🏼 Vybudujete si tak důvěryhodnou značku a stanete se expertem na danou oblast.

Sjedná si takový člověk schůzku / navštíví prodejnu / vyplní objednávku na e-shopu / rezervuje termín s někým, kdo mu neočekávaně telefonuje?

Nebo si raději vybere někoho, kdo mu zdarma předal užitečné informace a zná ho už „virtuálně“?

Pravděpodobnost schůzky, ale i následného úspěšného obchodu se rapidně zvedá.

Když to shrnu, blogování je skvělé v tom, že:

  • Budujete si značku experta / specialisty ve své oblasti.
  • Když oslovujete potenciálního klienta, nejste pro něj někdo neznámý, ale už vás virtuálně zná (u videí to je ještě intenzivnější). Jednání je pak daleko příjemnější, protože se k vám chová jako ke svému známému.
  • Když dojde na lámání chleba, tedy na prodej, tak se přirozeně zvyšuje pravděpodobnost úspěšného obchodu.
  • Google a všechny vyhledávače milují obsah a weby, kde to žije. Díky blogování vám přivedou více potenciálních zákazníků. Webové stránky s blogem mají tendenci mít o 434 % více indexovaných stránek ve vyhledávačích.“ To je o dost více příležitostí, jak získat návštěvníky webu, ze kterých se stanou zákazníci.
  • U některých produktů nebo služeb může být delší rozhodovací proces před nákupem – standardně například u dražších položek. Na blogu poskytnete potřebné informace, ušetříte čas zodpovídáním dotazů a urychlíte i rozhodovací čas. Nebo získáte pravidelného čtenáře, který časem koupí váš produkt či službu.

Blogový obsah můžete využít i v příspěvcích na sociálních sítích a ušetřit čas s dalším vymýšlením.

A existují i další možnosti, jak vydělávat blogem.

„71 % spotřebitelů uvedlo, že informace, kterou se dozví na blogu, zcela jistě ovlivňuje jejich konečné nákupní rozhodování.“

Dávalo mi to smysl, vše do sebe zapadalo, takže jsem si založil blog.

Kde založit blog

Otázka byla – kde si ho založit? Blog musíte mít na svém webu, protože potřebujete díky němu přivést lidi na svůj web. Jinde než na vašich stránkách nedává smysl.

Pokud systém vašeho webu neumožňuje mít sekci blog, druhým možným řešením je nainstalovat si na tzv. subdoménu (např. blog.adresawebu.cz), redakční systém, který blogování umožňuje. Např. ten nejpoužívanější – WordPress.

Hlavně si nenechte blog programovat na míru. Potřebujete jej mít v redakčním systému, který vám umožňuje přihlásit se do něj a jednoduše psát a vkládat nové články.

Další podrobnosti jak založit blog.

O čem psát na blogu

Myslím si, že většině z vás na začátku běží hlavou různé pochybnosti v souvislosti s blogovánímneumím psát, nebaví mě psát, nevím o čem budu psát, v mém oboru není o čem psát, nemám na to čas, bojím se reakcí.

Vykašlete se na ně. Je to váš byznys, postavte se za něj a propagujte jej, jak se dá. Já jsem měl taky ze slohovek ve škole za 4, ale to nic neznamená. Hold to po mě někdo opraví a udělá korekturu. 😁 (Děkuji Pavlo.)

A pokud vás psaní nebaví, tak existují i jiné možnosti, jak se dá vytvořit blogový příspěvek. Nemusí to být jen o textech. Nebo si najměte copywritera, kterému dáte témata a on blogový článek napíše za vás. Případně SEO a obsahového specialistu, kteří vám připraví obsahovou strategii. Oba najdete na www.marketingsusmevem.cz.

Témata na blog

Pojďme společně vymyslet tolik témat pro váš blog, že nebudete vědět, o kterém psát první.

Sestavte si redakční plán.

Napište si nahoru na papír, co je vaším hlavním produktem, službou nebo oborem podnikání.

U mě to jsou WEBOVÉ STRÁNKY A ONLINE MARKETING.

Pod to si napište všechna témata, které souvisí s vaším oborem.

Já si mohu napsat – tvorba webu, webhosting, domény, redakční systém, SEO, blog, PPC reklamy, sociální sítě,… a tak dále.

A nyní si pod každé to téma napište podtémata, která s ním souvisí.

Já si např. pod blog napíšu – témata blogu, založení blogu, jak psát, nejčastější chyby, kde založit blog, vydělávání blogem. Rozepište si všechna témata.

Nyní pro každé jednotlivé podtéma napište blogový článek. Takto o témata nouzi mít nebudete, že? Další způsoby, jak objevit témata na blog najdete v tomto PDF.

Jak psát blog, aby přiváděl zákazníky

Jenže – jak psát blog tak, aby přiváděl zákazníky?

V první řadě si uvědomte, že nepíšete pro konkurenci, pro lidi, co znají váš obor jako vy (pokud nepodnikáte v B2B), ale pro lajky, pro potenciální zákazníky, kteří mají zájem se něco dozvědět a ví tak desetinu toho, co vy z vaší oblasti.

Já raději odborný výrat nahradím něčím, co je lidem bližší. Jasně, občas od nějakého profesionála dostanu komentář, že to je špatně. Ten článek má však hodnotu hlavně pro začátečníky.

Zapomeňte na produktové články, ze kterých hned čpí, že v textu prodáváte. To není cesta.

Pište o tématech, která zajímají vaše potenciální zákazníky. Co řeší v souvislosti s vaším oborem nejčastěji? Jaké mají nejčastější otázky? Publikujte je spolu s odpověďmi na blogu.

Existuje nějaký problém, který trápí vaše potenciální zákazníky a vy pro ně máte řešení ve formě služby nebo produktu? Popište tento problém na blogu, zmiňte produkt a přidejte odkaz na něj, ale ne naopak!

Dám vám příklad: 

Řekněme, že jste finanční poradce a máte investiční produkt – investice do nemovistostí se stabilním zhodnocením.

Nejhorší, co můžete udělat je napsat na blog článek o daném produktu. To má být na produktové stránce, ne na blogu! Takové informace chce číst někdo, kdo už se zajímá o samotný produkt a je připravený nakoupit.

Cílová skupina takového produktu bude nejspíš někdo, kdo chce větší zhodnocení než na spořícím účtu, ale nechce příliš riskovat.
Takže na blogu může vzniknout článek např. „Jak získat 2x větší zhodnocení než na spořícím účtu,“ kde popíšeme problémy s vysokou inflací, co to způsobuje, přirovnání jak se peníze ztrácí. Navážeme tím, že spořící účty nepokrývají toto znehodnocení a je fajn na nich mít nějakou rezervu, ale zbytek peněz je lepší investovat. Popsat možnosti investování a jednou z nich mohou být nemovitosti… a tak dále.

V textu zmíníte daný produkt a přidáte odkaz na jeho produktovou stránku. Čtenář se tak z článku dozví hodnotné a užitečné informace, i když ho daný produkt přímo nezajímá.

Podobně to můžete udělat, ať už máte jakoukoliv službu nebo produkt.

V každém článku na blogu, byste měli mít výzvu k akci – ať už to je právě odkaz na produkt či službu nebo výzvu k zadání e-mailu pro odběr vašeho newsletteru. Hlavně přirozeně, aby tato výzva vyplynula z textu.

Jak se propagovat díky blogu

Když jsem začal psát blog, po několika článcích mě překvapily pozitivní reakce. Nejdříve od známých, kteří mě začali brát více jako odborníka na danou oblast a začali mé služby více doporučovat.

Časem přišly reakce i od neznámých lidí. Líbilo se jim, že sdílím své zkušenosti z oboru. Začalo chodit i více objednávek.Za ty roky blogování jsem vypozoroval, že když publikuji pravidelně, tak chodí násobně více objednávek na mé služby, než když jsem měl delší pauzu. Byly doby, kdy jsem musel přestat blogovat, protože jsme naplnili kapacity a nemohli jsme brát další zakázky.

Jak vám blog pomůže s propagací?

„Společnosti s vlastním blogem mají o 55 % více návštěvníků webu.“

Vyhledávače

Google a další vyhledávače milují obsah, který lidi zajímá. Pokud jej budete mít vy na webu / blogu, přivedou vám návštěvnost. Navíc to funguje dlouhodobě. Některé mé staré články přivádějí potenciální zákazníky už několik let. Důležité je dodržovat základy SEO.

Sociální sítě

Taky vás nebaví pořád vymýšlet Co dát na ty sítě? Díky blogovým článkům můžete vzít ty nejdůležitější tipy z nich a vložit je do příspěvků na sociálních sítích. Získáte spoustu užitečného obsahu na sdílení. Přivádějte uživatele sociálních sítí na svůj web.

Podpořte příspěvky odkazující na váš obsah i placenou propagací. Získáte levněji (než kdybyste prodávali v reklamách) nové publikum a návštěvy svého webu, které se za nějaký čas mohou stát vašimi věrnými zákazníky.

E-mail marketing

Pokud posíláte pravidelné newslettery, nejspíše vymýšlíte, co do nich napsat, abyste posílali čtivé informace, a ne prodejní letáky. Pošlete upozornění na nejnovější článek na blogu. Neposílejte jej celý v e-mailu. Spíše popište, co se v něm lidé dozví a přidejte odkaz na svůj blog.

Sdílení a doporučení

„94 % lidí, kteří sdílí příspěvky, si myslí, že by to mohlo být užitečné i pro ostatní.“

Nepište jen to, co chcete vy, vždy myslete hlavně na zákazníky. Pište užitečné informace na blog a lidé je rádi budou sdílet a doporučovat vás jako experta v oboru. Vaše značka se tak bude šířit dál. Co si budeme povídat, to je nejlepší způsob propagace.

Už víte jak na úspěšný blog a jak získat nové zákazníky na internetu? Napište nám do komentářů, co vám blogování přineslo, nebo jestli teprve plánujete začít. Pokud se vám článek líbil, podpořte ho kliknutím na „To se mi líbí“ nebo sdílením.

A nezapomínejte, že s úsměvem jde všechno lépe.

Návod jak psát blog ve WordPressu

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video
Jsem webmaster a markeťák S ÚSMĚVEM :)
Tvorba internetových stránek mne fascinuje od chvíle, kdy jsem na internet nahrál svůj první web. Každý web je pro mne umělecké dílo, které může vidět celý svět. Daleko důležitější však je, jaký přinese užitek. Nesmírně mne na tom baví hledání jednoduchých řešení a možností propojení podnikání a online světa internetu.
Proto s týmem skvělých webmasterů vytváříme osobní, podnikatelské a firemní webové stránky s jednoduchou editací. Takové, které kvalitně prezentují služby, projekty a produkty všeho druhu.
Navíc jsem nadšený do online vzdělávání. Rád předávám své zkušenosti na blogu, videích a návodech nebo seminářích.

21 nejčastějších chyb na webu, kvůli kterým působíte neprofesionálně

Objevte nejčastější chyby na webech, které vám zbytečně ubírají na profesionalitě. V PDF ebooku se také dozvíte možnosti a řešení, jak chyby na svém webu napravit.

Komentáře
guest
1 Komentář
Nejnovější
Nejstarší Nejvíce hodnocené
Inline zpětné vazby
Zobrazit všechny komentáře
Majka

Také se do toho zkusím pustit

  • POZOR NA

    CHYBY, KVŮLI KTERÝM PŮSOBÍTE NEPROFESIONÁLNĚ

    ZDARMA PŘEDNÁŠKA

    JAK NA NOVÝ WEB JINAK!

    Tohle musíte vědět, než se pustíte do nového webu!