Většina si o stránce „O nás“ na webu myslí, že je to jen stránka do počtu, která by tam měla být, ale stejně ji nikdo nečte. Takové nutné a nudné zlo. A mají pravdu. Většina těchto stránek je napsaná tak, že se ani číst nedá.
V tomto videu a článku vám ukážu, že tato stránka jde udělat tak, aby vám získala důvěru potenciálních zákazníků.
V minulém videu jsme procházeli 6 stránek, které by na žádném webu neměly chybět. A nyní se podívejme detailně na stránku O NÁS.
Jak uvádí průzkum Blueacorn, tak u návštěvníků, kteří byli na stránce O nás, vzrostla dokonce pětkrát pravděpodobnost zakoupení zboží a průměr hodnoty objednávky se zvýšil o 22,5 %.
To ale nesmí být stránka napsaná stroze s nudnými historickými fakty, které nikoho nezajímají. Plná nadýchané vaty o ničem a frází typu: „Naše firma se snaží poskytovat zákazníkům ty nejlepší služby.” Takhle v žádném případě ne!
Přitom stránka O nás je místem, kde můžeme vytvořit důvěru a souznění s naší značkou, námi a hodnotami.
Najít pro vás na ukázku nějaké kvalitní stránky O nás je oříšek, takže vám ukážu naší stránku.
My na ní nahoře máme hodnoty, které jasně ukazují na čem stavíme a co je pro nás důležité. Doplněno o lehce srandovní fotky, protože jsme firma Web s úsměvem. Čtenář se tak hned může ztotožnit s těmito hodnotami, jestli je to to, co hledá a vyznává stejné hodnoty.
Dále na stránce je náš příběh, jak vznikl Web s úsměvem a co nás na webech tak baví. Je to napsáno, tak aby to člověka bavilo si přečíst a zjistil zajímavé fakta nejen o nás. Je to zde doplněno o fotky, aby to bylo ještě poutavější.
Pak na stránce ještě máme fotky našeho týmu a v poslední části pro koho nejčastěji tvoříme weby, kdo jsou naši typičtí zákazníci a jejich reference, které jsou velmi důležité. O sociálních důkazech si povíme v dalším videu.
Narazil jsem ještě na jednu velmi pěkně zpracovanou stránku o nás na webu mixit.cz, ta určitě taky stojí za zmínění.
Hned na začátku je zde fotka zakladatelů a jejich krátký příběh, jak se k tomu co dělají dostali. A taky zde vyzdvihují to v čem jsou jiní, na čem staví a jaké mají hodnoty.
Dále tady je úžasně zpracovaná časová osa od vzniku až po současnost, doplněna o důležité události, fotky a videa. I takhle zajímavě jde prezentovat historie.
V první řadě dejte své značce či firmě tvář a vyprávějte svůj příběh. Lidé chtějí vědět, kdo stojí za značkou a hodnotami. Pokud představíte zakladatele či tým pracovníků zajímavým způsobem, snadněji se s vaší značkou sžijí.
Ideálním obsahem této stránky je příběh, který stojí za založením firmy či impulsem k podnikání v dané oblasti. Pomocí autentického příběhu se s námi čtenář lépe ztotožní a vytvoří si důvěru.
Příběh se nebojte okořenit kouskem vtipu nebo napínavým okamžikem. Spolu s tím byste měli potenciálním zákazníkům sdělit, proč jste unikátní, co vás odlišuje od ostatních.
Nepište příběh za firmu, ale napište svůj. Jak už jsem říkal před chvílí, tak lidi bude více zajímat osobní příběh než fakta o firmě. Struktura příběhu by mohla vypadat takto:
Krátce se představte, kdo jste, jako zakladatele společnosti nebo sebe jako podnikatele, který za tím vším stojí. Aby čtenář věděl kdo k němu promlouvá.
Co bylo to, o čem jste snili, jaké touhy jste měli než jste se pustili do aktuální činnosti, kterou děláte? Měli jste nějaké ideály?
Šlo všechno hladce nebo jste se ocitli v nějaké zapeklité situaci? Trápily vás nějaké pochybnosti? Přišly vám do cesty za vašimi sny nějaké překážky?
Když navíc takto přiznáte, že ne vše bylo ideální, tak si získáte větší důvěru. Chápu ale, že přiznat si své přešlapy může být někdy těžší než se zdá.
Co bylo tou poslední kapkou, tím bodem zlomu, kdy jste si řekli, že to už tak dále nejde? Co jste chtěli změnit nebo udělat jinak? Co vás nakoplo jít do akce? Byl nějaký okamžik, který vám změnil život?
Jak nastalo vítězství nebo první úspěchy? Přišly nějaké uvědomění, aha moment(y) nebo jste objevili své nové hodnoty?
Ukažte výsledky, na čem a s kým nyní spolupracujete a koho znáte, připojte fotky s osobnostmi ze svého oboru a potvrďte svou kompetentnost např. certifikáty, které jste získali, různými oceněními, citacemi z médií a recenzí. Vždy dbejte na to, aby tyto věci byly ověřitelné, že jsou pravdivé.
Ještě připište, proč to vše děláte, čím chcete společnosti a lidem přispět.
Nemusíte dodržet přesně tuto strukturu a mít jednotlivé odstavce podle těchto bodů. Tento návod vám má sloužit k tomu, abyste se měli čeho chytnout a přirozeně a poutavě sepsat svůj příběh.
Pokud vám psaní moc nejde a raději mluvíte, tak jej nahrejte na video a pak přepište. Nebo si sepište koncept a najměte si copywritera, se kterým váš příběh vyladíte k dokonalosti.
Celou stránku O nás doplňte o obrázky, které se pojí k vašemu podnikání. Nejlepší dojem vytvoří fotografie vaší práce, provozovny, týmu a podobně.
Přemýšlejte o této stránce ve smyslu: „Co může vaše společnost zákazníkům přinést? Jaké hodnoty jim zprostředkovává?“ Odpovědi na tyto otázky jsou vaše přednosti oproti konkurenci. Využijte je.