Otázkou je však: „Jaký mít web, aby přiváděl nové zákazníky?“
Je potřeba si uvědomit, jakým způsobem získáváte nyní nové zákazníky bez internetu. Domlouváte si schůzku, voláte jim nebo posíláte něco zajímavého na email? Pokud vám stávající strategie funguje, tak ji potřebujete přenést na internet a využít technologií, které určité kroky mohou udělat za vás a proces zautomatizovat.
Takže jistě chápete, že nemůžete mít jen statický web jako vizitku, protože když na ulici dáte někomu neznámému svou vizitku, tak s největší pravděpodobností zákazníka nezískáte. Museli byste jich rozdat hodně, aby se našla nějaká statistická vyjímka :) A u webu typu „vizitka“ je to stejné, abyste získali z takového webu zákazníka, tak na něj musíte přivést velkou návštěvnost, aby se stala ta jistá statistická vyjímka a neznámý člověk se stal zákazníkem.
Abyste měli web, který vám vydělává a přivádí nové zákazníky, tak potřebujete zapojit strategii stejnou, jako máte v offline světě. Mně funguje např. strategie „první pomáhej, potom prodávej“. Své potenciální zákazníky na internetu hledám tak, že na svém webu poskytují materiály s „řešením na problém“, který můj potenciální zákazník má a tento materiál vyměním za jeho email, protože bez kontaktu na něj, bych s nim dále nemohl komunikovat.
Konkrétně, když nabízím tvorbu webů, tak na svém webu mám materiály k tomu „jak si udělat web“ nebo „jak mít web, který vydělává“, což jsou právě řešení na problémy, které mí potenciální zákazníci řeší. No a pak v tom offline světě to můžu udělat např. tak, že dám letáčky, kde budu propagovat tyto materiály nebo můžu obvolat firmy a zeptat se jich, jestli jim nyní web vydělává a pokud budou mít zájem tak jim poslat materiál.
Takže v první řadě vůbec neprodávám, ale dávám materiály s řešením problému, získávám kontakty a pak dále s nimi komunikuji a vytvářím důvěru potřebnou k prodeji.